Jump to content
Sign in to follow this  
Shadoken

Bloodborne

Recommended Posts

On 6/5/2020 at 1:17 PM, KnackChap said:

Doubt BB remaster is Bluepoint's main project.


Yeah, Bluepoint is working on a remake, so highly doubt it is Bloodborne remaster.
 

On 6/5/2020 at 1:17 PM, KnackChap said:

If they're indeed working on an uprezzed 60fps remaster, I can see them giving it out as a pre-order or launch only bonus with demon's souls remake. 


This should be a free PS5 patch/upgrade for PS4 version owners as backward compatibility support.

 

18 hours ago, Aftrunner said:

I have it on the PS4 (gave it a few hours, didnt quite grab me) but a PC port might be the thing to get me to dip in and give it a proper shot. 


PC version rumor is great news for PC only players. However, I would say give your PS4 copy another go. If you can get past the minor frame pacing issues, this game is a must play. As PC version is just a rumor at this point and even if true, you don't know when it will release, so I would say play the PS4 version anyways.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PC version rumor is great news for PC only players. However, I would say give your PS4 copy another go. If you can get past the minor frame pacing issues, this game is a must play. As PC version is just a rumor at this point and even if true, you don't know when it will release, so I would say play the PS4 version anyways.
 
If someone has not played the game yet might as well get it on the PC if it actually turns up. 60fps for Bloodborne would be glorious.

Sent from my ASUS_I001DE using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, i_rock098 said:

If someone has not played the game yet might as well get it on the PC if it actually turns up. 60fps for Bloodborne would be glorious.


It would make sense to wait if PC release gets confirmed and release date is announced, and one does not own the game on PS4 already.
But yeah, still a subjective decision whether to play the game in hand at lower fps or wait for a 'not yet confirmed but possible' higher fps version.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, CarbonCore said:

 

EaCk-QGXYAEvwWf?format=jpg&name=4096x409

 

Only advantage of this port will be glorious 60 fps and perhaps they have fixed those random frame drops in the original game.

used to not happen very frequently, but very annoying when it did happen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even though I completed the base game is 2015, I only got to playing the DLC now.
 

Got to say the game is still miles ahead of any other game released this gen. I even replayed and completed the game again in NG+. 
 

Miyazaki is indeed a great one.

 

Does anyone play Co-op/PVP here? If yes, pls let me know.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even though I completed the base game is 2015, I only got to playing the DLC now.
 
Got to say the game is still miles ahead of any other game released this gen. I even replayed and completed the game again in NG+. 
 
Miyazaki is indeed a great one.
 
Does anyone play Co-op/PVP here? If yes, pls let me know.
The DLC bosses are really good. I had quite a hard time with Laurence, like that boss was straight up OP. I remember dying like atleast 15+ times to him even though i beat Ludwig in the first try.

Sent from my ASUS_I001DE using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, i_rock098 said:

The DLC bosses are really good. I had quite a hard time with Laurence, like that boss was straight up OP. I remember dying like atleast 15+ times to him even though i beat Ludwig in the first try.

Sent from my ASUS_I001DE using Tapatalk
 

Hmmm.... I had the opposite experience, I killed Laurence second try but took 13 tries to kill Ludwig.lol. He has this wide projectile attack with the moonlight sword toward the end which was almost impossible to dodge and was one hit kill. Herewith lies the beauty of Bloodborne. 

 

However, the shark giants gave me more trouble than any other boss or enemy😬.

Edited by kmkaks

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, kmkaks said:

Hmmm.... I had the opposite experience, I killed Laurence second try but took 13 tries to kill Ludwig.lol. He has this wide projectile attack with the moonlight sword toward the end which was almost impossible to dodge and was one hit kill. Herewith lies the beauty of Bloodborne. 

 

However, the shark giants gave me more trouble than any other boss or enemy😬.

 

 

iirc you have like 3 NPC summons, should have used them :rofl:

Even i was struggling against ludgwig with the 3 NPC summons :lol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm.... I had the opposite experience, I killed Laurence second try but took 13 tries to kill Ludwig.lol. He has this wide projectile attack with the moonlight sword toward the end which was almost impossible to dodge and was one hit kill. Herewith lies the beauty of Bloodborne. 
 
However, the shark giants gave me more trouble than any other boss or enemy.
I don't remember the Ludwig fight well because I thrashed the hell out of him with his own Ludwig Holy sh*t Blade. Laurence had a poise of a tank. His attacks were more difficult for me to telegraph. And he hit really really hard. Like one hit takes a chunk of health.

Sent from my ASUS_I001DE using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, Assassins Creed said:

 

Is this one in the DLC ? Barely remember this Boss in the main campaign... 

 

Yeah DLC boss. Dude wields 10x bigger Holy Blade than your replica version.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hardest part of the dlc was the well. :rofl: After nth attempt was staring at the screen, holding my forehead, asking myself why am i doing this. The dlc is 10/10

Epic bosses, epic levels and epic ost.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, SpearHea:D said:

Hardest part of the dlc was the well. :rofl: After nth attempt was staring at the screen, holding my forehead, asking myself why am i doing this. The dlc is 10/10

Epic bosses, epic levels and epic ost.

 

I cheesed it by using that one item which causes enemies to attack each other :rofl:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, SpearHea:D said:

Hardest part of the dlc was the well. :rofl: After nth attempt was staring at the screen, holding my forehead, asking myself why am i doing this. The dlc is 10/10

 

 

and the well did not even have a mini boss in it :lol: iirc I just got lucky with their gymnastic dives in one attempt and managed to kill one.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I was going to load a save file when I noticed I have put in 141 hours into bloodborne. Completed two runs one NG run with C.D and 2nd NG+ with dlc and no C.D. Current Level 180.

 

Also used beckoning bell to help people slay Laurence, Shadow of Yarnahm, Vicar, BSB, FG and Martyr Log.

 

Have nothing else to do but try PvP.

 

Anyways, how many hours have y’all put in? What level are you guys at? 

Edited by kmkaks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...